Marketing i reklama

Portal informacyjny — jak go stworzyć?

Portale informacyjne są jednym z wielu rodzajów stron internetowych, które ze względu na swoją budowę zaliczyć możemy do kategorii multi-page. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się zarówno w przypadku firm, które w formie bloga chciałyby prowadzić komentarz do otaczającej nas rzeczywistości, jak i osób, które chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Portale informacyjne pozwalają na to, aby połączyć ze sobą cele informacyjno-edukacyjne i zarobkowe. Po zgromadzeniu odpowiednio dużej publiki platformę wykorzystać można do pozyskiwania kapitału w zamian za artykuły sponsorowane i reklamy. Zanim to jednak nastąpi, trzeba wpierw zbudować stronę i zapełnić ją wartościowymi informacjami. Jakie kryteria powinna spełniać nowoczesna strona internetowa? Jak przygotować się do monetyzacji portali informacyjnych i platform ecommerce? Dlaczego tworzenie, utrzymywanie i rozwijanie strony opłaca się zlecić profesjonalistom? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Czym cechują się profesjonalnie wykonane portale informacyjne?

Przed oficjalnym startem portalu informacyjnego zdecydowanie opłaca się sprawdzić, czy wszystkie elementy strony działają należycie i są odpowiednio opisane. Ze względu na dużą liczbę czynności, jakie należy w tym zakresie wykonać, dobrze jest przygotować checklistę. Powinny się na niej znaleźć działania takie jak:

– sprawdzanie podstawowych elementów pod SEO (Title i Description),

– ustawianie unikatowego i czytelnego Faviconu,

– precyzyjny pomiar czasu ładownia strony PageSpeed,

– instalacja certyfikatu SSL,

– cykliczne generowanie sitemapy (znacząco przyśpiesza proces indeksowania strony przez Google),

– podpięcie strony do Google Search Console,

– zabezpieczenie panelu CMS oraz konsoli PhpMyAdmin mocnym hasłem,

– testowanie działania interaktywnych elementów (np. formularzy kontaktowych lub zapisów na newsletter).

W pierwszych dniach działania strony niezwykle przydatne okazać się mogą także narzędzia takie jak HotJar i Google Analytics. Zaniedbując którykolwiek ze wspomnianych wyżej obszarów, trzeba liczyć się z tym, iż strona może nie być poprawnie indeksowana, co oczywiście przełoży się na gorszą widoczność. Zaprojektowaną przez profesjonalny software house platforma ecommerce można bardzo łatwo zarządzać przy pomocy nowoczesnego CMS. Mając na uwadze, jak bardzo czasochłonne jest tworzenie, utrzymywanie i rozwijanie stron internetowych, łatwo zrozumieć można, dlaczego opłaca się to zlecić profesjonalistom. Dzięki wsparciu doświadczonego zespołu developerów portal może rozwijać się równolegle w wersji mobilnej oraz desktopowej.

Jak przygotować portale informacyjne do monetyzacji?

Jak już wspominaliśmy, portale informacyjne wykorzystuje się zarówno w celach informacyjnych, edukacyjnych, jak i też zarobkowych. Aby serwis mógł zacząć zarabiać, trzeba wpierw zebrać dostatecznie liczną publikę, ponieważ to właśnie od liczby wyświetleń zależy wysokość potencjalnych zarobków. Z tego też powodu moduły raportowe i reklamowe opłaca się wdrożyć na wczesnym etapie istnienia.

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *