Marketing i reklama

Pozytywny wizerunek firmy – co na niego wpływa?

W budowaniu wizerunku firmy najważniejsza jest dobrze przemyślana strategia. Tak naprawdę wszystko zależy tu od oczekiwań i możliwości firmy. Każda jest w innej sytuacji. Dlatego proces budowania wizerunku za każdym razem może wymagać zastosowania innych działań.

Wizerunek firmy – jak go budować?

Agencja reklamowa radzi, aby budowanie wizerunku rozpocząć od zaplanowania strategii działania. Trzeba przede wszystkim ustalić, jakie cele zamierza się osiągnąć. Należy wyznaczyć wartości firmy, określić jej wizję i misję, a także szczegóły, które wyróżniają ją na tle konkurencji.

Warto również zwrócić uwagę na to, jaki obecnie jest wizerunek firmy. Na tym etapie trzeba określić grupę docelową, do jakiej będą kierowane wszystkie komunikaty.

Kolejny krok w kierunku budowania pozytywnego wizerunku firmy to identyfikacja wizualna. Musi być obowiązkowo spójna i przemyślana. Należy posługiwać się tym samym logo i kolorystyką na wszystkich materiałach reklamowych, w tym również na stronie internetowej. Wszystko to musi wyróżniać firmę i jednocześnie powodować, że będzie łatwo zapamiętywana.

Zawsze pamiętaj o klientach i pracownikach!

Niektóre firmy koncentrują się tylko na pozyskiwaniu jak największej liczny nowych projektów. Nie można jednak zapominać o obecnych już klientach. Podtrzymywanie dobrych relacji z klientami jest bardzo ważne. Dlatego mieć z nimi dobry kontakt i rozmawiać o tym, co im się we współpracy podoba, a co należałoby zmienić. Dzięki tym informacjom można korzystnie wpłynąć na wizerunek marki czy firmy.

Informacje zdobyte od obecnych klientów jest wsparciem przy komunikacji wewnętrznej firmy. Obszar ten wymaga stałego monitorowania. Śledzenia bieżącej sytuacji wewnątrz i rozwiązywania pojawiających się kryzysów. Klienci oraz pracownicy powinni czuć się szanowani i doceniani.

Warto mieć na uwadze, że to, w jaki sposób mówi się o firmie, może mieć przełożenie na sposób postrzegania przedsiębiorstwa, jako pracodawcy. Na przykład negatywne opinie o firmie odstraszają potencjalnych kandydatów. Nawet brak informacji o danej firmie zniechęca do aplikowania na oferowane stanowisko. Silna pozycja firmy na rynku powoduje, że obecni pracownicy chcą dalej pracować dla danej firmy.

Dbanie o wizerunek firmy, identyfikację wizualną – kilka skutecznych sposobów

Wyrazista identyfikacja wizualna firmy – www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna, a co za tym idzie, równie przykuwający uwagę wizerunek, wpływa na lepszą rozpoznawalność danej marki. Pozytywne emocje, z którymi jest utożsamiany, przenoszą się już nie tylko na oferowane produkty i usługi, ale również na samą firmę i osoby, które nią zarządzają.
Kreowanie wizerunku jest zawarte w misji firmy. Poprawnie określona misja ukazująca cele i sposoby funkcjonowania firmy wpływa na postrzeganie jej przez otoczenie, zarówno te bliskie, jak i dalsze. Wizerunek firmy kreuje także osobowość jej właściciela.

Instrumenty kształtowania wizerunku firmy

Tworzenie wizerunku firmy prowadzi do zaistnienia danej firmy w świadomości konsumentów. Oczywiście nie są to działania jednorazowe. Proces kreowania wizerunku, identyfikacji wizualnej powinien trwać przez cały czas, od samego początku istnienia firmy na rynku.
Dobór instrumentów kształtowania wizerunku zależy od wielu czynników. Są to: czynniki natury racjonalnej, czynniki natury społecznej oraz elementy emocjonalne.
Warto mieć na uwadze, że public relations zapewnia wiele narzędzi, które mają wpływ na wizerunek firmy. Do podstawowych narzędzi można zaliczyć następujące:
Wewnętrzne audyty komunikacyjne.

  • Stały i dobry kontakt z mediami.
  • Pozytywne stosunki z inwestorami.
  • Profesjonalna identyfikacja wizualna firmy.
  • Eventy, spotkania branżowe, inne wydarzenia.
  • Działania z zakresu e-PR oraz CRS.

Budowanie wizerunku na zewnątrz

Agencja brandingowa informuje, że wizerunek firmy można kreować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. W pierwszym przypadku założeniem jest stworzenie silnego i zgranego zespołu. W ramach budowania wizerunku firmy warto tworzyć i publikować artykuły eksperckie, uczestniczyć w spotkaniach branżowych oraz przede wszystkim posiadać własną stronę internetową z wartościową treścią.

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *